Wedstrijd reglement Karpervissen 2024

Het is verplicht om je vooraf aan te melden voor iedere Koppelwedstrijd / Individuele Wedstrijd Karpervissen.
Aanmelden kan per mail. Stuur een mailtje met allebei jullie namen, telefoonnummers en mailadressen naar: KarpercommissieDeVijfWielen@proton.me
Na ontvangst sturen we jullie een bevestiging van de aanmelding. Aanmelden voor leden van HSV de Vijf Wielen Empel, in bezit van Vispas mét nachtvignet.

Er mag gevist worden met maximaal twee hengels per persoon voorzien van een vis-veilige montage.

Het gebruik van een Onthakingsmat en een voldoende groot ( min. 42" )  Karper-Schepnet zijn verplicht.

Het gebruik van niet-gekookte particles is verboden.

Rubberboten en Radiografische zijn Niet Toegestaan.

Houd rekening met de andere deelnemers en maak na de loting onder het genot van een kop koffie onderling duidelijke afspraken.

Bij het eerste signaal mag men beginnen met vissen, bij het tweede signaal is de wedstrijd afgelopen.

Het uiteindelijke resultaat per koppel / winnende koppel zal worden bepaald door het totaalgewicht van de gevangen karpers gedurende het tijdsbestek van de wedstrijd.
Voor wat betreft het wegen kan als karper worden aangemerkt: Schubkarper, Spiegelkarper en Graskarper.

In de nacht gevangen vis moet per stuk worden bewaard in een voldoende grote bewaarzak of retainer-sling en direct na de wedstrijd worden gewogen. Bij het wegen overdag en ‘s-avonds dient altijd iemand van de Karpercommissie aanwezig te zijn. De vissen worden allemaal teruggezet.

Wangedrag of het niet opvolgen van het reglement heeft diskwalificatie tot gevolg.

Prijsuitreiking:
Aan de Grote Wiel, direct na de bekendmaking van de uitslag tussen 12:00 uur en 13:00 uur.

Visdag:
Op de visdag zaterdag om 09:00 uur aanwezig aan de Grote Wiel, door de Karpercommissie wordt gezorgd voor koffie en wat lekkers bij het inschrijven.

Met vriendelijke groet,

De Karpercommissie