Karpercommissie

Karperreglement H.S.V. De Vijf Wielen – Empel
Dit reglement geldt voor alle leden van H.S.V. De Vijf Wielen Empel en Dagvergunninghouders van onze wateren waarin op karper gevist wordt.
Om te beginnen, dé hoofdregel binnen onze vereniging:
Ga te allen tijde respectvol met elkaar om; Karpervissers, witvissers, roofvissers: GEEF ELKAAR DE RUIMTE !
Het vissen op karper is alleen toegestaan met de juiste vispas en vergunningen conform de geldende wet- en regelgeving van H.S.V. De Vijf Wielen Empel en Sportvisserij Nederland
Voerbeperkingen:
Het gebruik van radiografische voerboten is toegestaan, máár… ga fatsoenlijk met elkaar om. Zie je een of meerdere karpervissers / witvissers / roofvissers, maak even een praatje en maak duidelijke afspraken over waar te vissen en gun ieder zijn deel.
Te druk ? Er is vast nog wel een leuke stek op een van onze andere wielen
Overmatig voeren is niet toegestaan. Voer enkel met verantwoorde aassoorten en houd rekening met de voedselbehoeften en het welzijn van de karpers.
Vissen met boilies, pellets en grondvoer is toegestaan. Gebruik ze wel verstandig…
Er mag gevist worden met Maïs , Hennep en Tijgernoten, mits 24 UUR VOORGEWEEKT en daarna GEKOOKT volgens de bekende bereidingstijden. Twijfels over de bereiding ? Op YouTube staan ontzettend veel goede filmpjes die je verder kunnen helpen.
Voer A.U.B. NIET met PINDA’S , deze kunnen bij verkeerde bereiding of in overmatige hoeveelheden de gezondheid van de karpers ernstig schaden.
Nachtvissen:
 Nachtvissen op karper is toegestaan, echter alleen voor Leden van H.S.V. De Vijf Wielen Empel. Dagvergunningen zijn hiervan echter uitgesloten.<br>• Nachtvissers dienen zich zo stil mogelijk te gedragen om overlast voor omwonenden en andere vissers te voorkomen.<br>• Alleen een groene vistent of paraplu is toegestaan.<br>• Het vissen vanuit een camper, bus, caravan, auto of ieder ander voertuig is VERBODEN.<br>• Het is toegestaan om met maximaal twee hengels per persoon op karper te vissen.<br>• Er mogen geen hengels onbeheerd worden achtergelaten terwijl de lijnen in het water liggen.<br>• Het is voor karpervissers en overige bezoekers STRENG VERBODEN om KARPER MEE TE NEMEN dan wel OVER TE PLAATSEN naar enig ander water.<br>Veiligheidsregels:<br>• Het is verplicht om als sportvisser een grote onthaakmat en voldoende groot schepnet ( Minimaal 42inch ) en een emmer met water bij de hand te hebben om de gevangen karper te kunnen verzorgen.<br>• Bij het wegen en fotograferen van de gevangen karper, dient deze niet hoger dan nodig BOVEN DE ONTHAAKMAT te worden gehouden. Dit om letsel bij de karper in geval van ‘ongelukken ‘ zoveel mogelijk te voorkomen.<br>• Laat de karper niet langer dan nodig uit het water.<br>• Gebruik BIJ VOORKEUR een zogeheten BEWAAR-SLING met drijvers om de karper tijdelijk in het water te kunnen bewaren en de kans te geven te herstellen van de drill tot het moment waarop foto’s worden gemaakt. Controleer ook altijd of deze goed vast zit !<br>Omgeving:<br>ALLE Karpervissers zijn verantwoordelijk voor het schoon en opgeruimd achterlaten van de visstek.<br>Respecteer de natuur en het wildleven in de omgeving van het water. Laat geen afval achter.<br>Viswedstrijden:<br>Bepaalde wateren kunnen tijdelijk aangewezen worden als 'No - Fishingzone' omdat er Viswedstrijden georganiseerd zijn op deze dagen: check regelmatig onze website voor de data . Er mag niet op karper gevist worden wanneer er viswedstrijden zijn !<br>Sancties:<br>Wees vanaf heden voorbereid op strengere controles dan voorheen en zorg dat je alles op orde hebt!<br>Bij overtreding van dit reglement kan het bestuur van H.S.V. De Vijf Wielen Empel sancties opleggen, variërend van een waarschuwing tot een tijdelijke of permanente ontzegging van het visrecht.<br>Meld misstanden of overtredingen bij het bestuur, zodat gepaste maatregelen kunnen worden genomen.<br>Aansprakelijkheid:<br>Het bestuur van H.S.V. De Vijf Wielen Empel kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gehouden ten aanzien van beschadigingen aan - of vermissingen van persoonlijke eigendommen dan wel enig lichamelijk letsel opgelopen aan de oevers van onze wateren.<br>Tot Slot:<br>Dit karperreglement is opgesteld om een verantwoorde en duurzame visserij op karper mogelijk te maken. Houdt je aan deze regels, geniet van het vissen en respecteer de natuur, de karpers en je medevissers. Veel visplezier!<br>De Karpercommissie<br>Danny Mijling Joël Langenhuijsen<br>Dennis Bakker Martijn Spee