kort verslag seizoen 2022

Maandag, 28 november 2022

Verslag seizoen 2022 Hengelsport Vereniging De Vijf Wielen
Het seizoen van 2022 zit er weer op en we kunnen terug kijken op een mooi seizoen, Tijdens een van de koppelwedstrijden werd er door 12 koppels meer dan 60 meter vis gevangen. De Koppelwedstrijden werden gewonnen door Joep van Pinxteren en Giejan van Mook. Bij senioren is Hans Kaanders voor de derde keer op rij koning geworden. Bij de jeugd is Dennis Oomen jeugdkoning geworden, hier was het best spannend, het scheelde maar 8 cm met de nummer twee, Tijn Blokzijl.

Tijdens de Algemene ledenvergadering van 23 november hebben we 4 leden erelid gemaakt vanwege hun bijdrage/verdiensten aan onze vereniging.
Kees van Gogh is meer dan 50 jaar lid en was bijna bij alle wedstrijden deelnemer. Hij is ook diverse malen koning geweest. Kees was altijd aanwezig bij de vergaderingen en indien nodig, melde hij zich voor de kascontrole. Daarnaast gaf hij altijd positieve feedback en was altijd bereid te helpen.
Jan v/d Wiel en Riny vd Donk zouden in 2020 gehuldigd worden maar vanwege corona was er nog geen officiƫle mogelijkheid om Jan en Riny te bedanken en in het zonnetje te zetten, beide zijn in 2020 gestopt als jeugdbestuurder.

Jan v/d Wiel heeft tussen de 45 en 50 jaar in het jeugdbestuur diverse taken uitgevoerd. De jeugd was alles voor Jan. De kinderen konden bij hem thuis een doosje maaien voor de wedstrijd kopen. Maar ook zorgde hij de laatste jaren voor de koffie als de onderhoudsploeg aan het zwoegen was. Verder werd er na de vergaderingen of wedstrijden altijd afgesloten met even napraten onder het genot van een borrel en hapje.

Riny v/d Donk is van 1985 tot 2020 secretaris geweest van het jeugdbestuur. Hij verzorgde de administratie, vergunningen enz. Hij maakte altijd geintjes met de kinderen, maar ook met de andere bestuurders en vrijwilligers. Bij de jubileumjaren waar een weekend aan het viswater werd georganiseerd, zorgde hij dat vele zaken goed werden geregeld.

Arnold Engelbert maakte tijdens deze vergadering de aantekeningen voor het verslag. Dus hij blijft rustig door schrijven en de voorzitter moet nog een keer vragen of hij even wil gaan staan. Arnold was in mei 2022 60 jaar bestuurslid. In deze 60 jaren heeft hij diverse functies bekleed. Algemeen bestuurslid, contributie ophalen, secretaris, wedstrijdcommissie, onderhoud en postbode. Hij was bij alle activiteiten aanwezig. Vroeger ging hij voor iedere wedstrijd alleen plaatsen maaien, zodat iedereen een mooie visplek had. In al die jaren is er nooit iets teveel geweest, moest er wat gedaan worden dan stond Arnold al klaar.

Kees, Jan Riny en Arnold worden benoemt tot Erelid van onze vereniging. Zij kregen allemaal een mooie bosbloemen, een Speldje en een levenslange gratis visvergunning.
Sander feliciteert deze topmannen namens de Sportvisserij Zuidwest Nederland en overhandigd hun een speldje van verdiensten, een envelop en bloemen.
De voorzitter feliciteerde de nieuwe ereleden nogmaals en bedankt hen voor hun jarenlange positieve bijdrage.

Jack van Lith
Secretaris HSV De Vijf Wielen