Werkzaamheden aan de dijk door Waterschap de Aa en Maas

Vrijdag, 8 juli 2022

Beste leden, Bij enkele wielen te Empel zijn beverholen aangetroffen die in de richting van de dijk zijn gegraven. Dat is een gevaar voor de waterveiligheid. Daarom gaan we vanaf maandag 18 juli die gaten nagraven en weer opvullen (de dijk herstellen). Het gaat om wielen Alverwiel, Doornkamp wiel en de Grote wiel. Dat herstel gebeurt vanaf de oever/dijkzijde met relatief klein materieel (minigraver of midigraver). Het werk zal 3-5 dagen duren. Dit betekend dat je onder aan de dijk niet kunt vissen tijdens de werkzaamheden. Om ook in de toekomst de dijk vrij te houden van graverij zal langs 3 wielen beverwerend gaas 4 meter diep worden ingebracht aan de zijde van de dijk. Zie plaatje hieronder. Dit zal vlak na de bouwvak gebeuren (exacte datum wordt nog bepaald.) In verband met de bereikbaarheid zal dat deels vanaf het water gebeuren met een drijvende kraan of een kraan op een ponton. Dat zal ongeveer een week duren. Er zal ecologische begeleiding bij aanwezig zijn. We houden jullie op de hoogte, Het bestuur.